Rongad kogunevad (stsenaariumi sünopsis)

See oli selline lugu: olin kodus, vihma hakkas kõvasti sadama kõigist aknavahedest ja lampide laeavadest hakkas vett sisse tilkuma maha tekkisid loigud. tahtsin minna kohe üles Malle-Reedale teatama. üle põranda minnes üritasin vett vältida kartsin, et ka kassid võivad saada elektrilöögi. sain esikusse, lülitasin elektri välja. olin alasti viskasin hommikumantli peale ning läksin trepikotta.

järgmine, mida  mäletan, on see, et ärkan kaubamaja kandis ühes idamaises restoranis. kuidas ma sinna sain, ei tea. hirm on suur. hakkan teistele jutustama, et olin kodus, vihma hakkas sadama… jutustamise käigus tahan uurida kuidas ma siia sain. inimestes ei tekita mu lugu huvi. jään jälle magama.

taas ida restoranis ärgates satub mu kätte pakk vanu kinnistudokumente, millel üks nurk ära rebitud. restoranis tutvun ka turske eesti mehega, ta äratab minus kahtlust, kuid kuna kardan vägivalda, hakkan ta kallimaks. ta liigub jõmmide ja hirmutavate meeste seltskonnas. hakkan üksi minema paika, kust peaksin leidma talu, mille dokumendid on minu käes. Paberil on keerulises kirjaviisis kohanimed: Lääne-Virunigula vms, Risti küla, loetamatu talu nimi. küsin kohalikelt vanameestelt teed olen usaldav räägin neile oma lugu miks olen külla tulnud. nad juhatavad et külas olla põõsaste vahel rada, mis viib alla orgu ja heinamaale ning ojale. mingu ma sinna. vanamehed on aga kuritegelikus kambas, olen nagu rumal metsloom, kes varsti ümber piiratakse, kes jahimehed oma pesa juurde juhatab.

külas on kohalik tatari/muslimi/kasahhi vms kogukond elanud aastaid tagasi üle suure tapmise eestlaste poolt. seda on hoitud saladuses mõrva on mälestanud vaid kogukonna naised. neil on selleks maja, kus naised kõikjale küünlaid läidavad, ise vaikselt lauldes küünlad käes kogunevad. väga vaikselt nagu rongad kokku lendavad. ronkadest on ka nende laul. nemad on mind valinud seda lugu avastama et viia meid (!) tallu, kus kuritöö on toimunud.

liigun mööda punaka küünlavalgusega maja see on nagu allmaakäikude, kanalite ja sildade rägastik –  mälestustelinn nende kodumaalt? see on ilus ja imeline maailm, imestan, et midagi sellist on olemas.

Lisa kommentaar

Filed under Õhk, Füüsiline, Unenägu

Lisa kommentaar

