Unenägu

Meie külas oli kalapoe kahhelkividest laotud sein vastu merd. See õudne lugu, mille nüüd jutustan, juhtus seal pärast seda, kui R oli mulle rääkinud oma lemmikmuinasjuttudest.
Külas elas perekond, kus kasvas noor india päritolu tüdruk. Tüdruk pidi küla traditsiooni kohaselt enne abiellumist kalapoes kala ostmas käima. Mõni nädal enne laulatust läkski ta minu ja R-i saatel poodi. Või juhtusime meie lihtsalt samal päeval seal järjekorras seisma, ei teagi enam. Niipea kui tüdruk poodi astus, hakkas R karjuma, et ta läheks läbi põranda juures oleva ventilatsiooniaugu merre, ujuks suure hülgelaadse kala juurde ning pistaks tal silma välja. Kalades või hüljestes või kalahüljestes peituvat oht – kui nende silm naise lähedale satub, kasvab sellest merekoletis ning kalaostja saab otsa.


Tüdruk olin mina. Jõllitasin hirmuga väikest metallist ümarate aukudega ventilatsiooniava ning nägin selle taga merevett. “Ma ei julge sukelduda! Miks peaksin ise ohu poole ujuma?”, mõtlesin.
Siis ujusin kalapoeseina taga meres või akvaariumis ning mu kohal olid kala-hülged, nende silm oli keset keha, see virvendas nagu viskerõngad lombil.


Siis olin jälle poes ning seinast jooksis välja tehaselint, millel köögivilja ja kalatoodete lõigud. Nüüd õpetab R-i hääl mu parema õla taga, et ma kiirelt iga lõigu noaga väiksemaks lõikaksin, eriti aga silmalaadseid kujutisi toidus silmas peaksin, sest igast silmast võib kasvada välja kardetav kala-hülge koletis. Lõigud on väikesed ja õhukesed, enamik on köögiviljade omad, seepärast küsin, kas tõesti võib ka köögiviljasilmast koletis välja hüpata. Muudkui lõigume ja nüsime toitu nugadega, siis leian lõigukese, millel vaevumärgatav silmakujutis, mida, nuga õhus rippumas, hetkeks võlutult silmitsema jään. Enne kui jõuan noa langetada, neelab silm mu.

http://klassikaraadio.err.ee/v/kontserdisaalis2/saated/94cc8d7d-c380-4665-bc79-2d76650a801c/kontserdisaalis-unejogi

Lisa kommentaar

Filed under Õhk

Lisa kommentaar

