Debord’i metafoor totaalse tootmise ja ihade genereerimise, kuni oma ihade mitteteadmiseni välja, nagu ütleb Debord ise, ühiskonna kohta on väga hea. Aga on üks suur Aga. Ei ole Masinat. Ei ole Masina käsilasi. Ei ole Massi, kes jookseb rumalast peast Masina rumalate saaduste/saadete järel/järgi à la “Meediakangelasena eeslavale tõugatud vaatemängu toetaja on indiviidi vastand, kes vihkab indiviidi endas sama ilmselgelt kui teistes.” (lk 44) (Ma oponeerin mõttes, ja jään alati seda tegema, NO kasutatud väljendile, et kodanikkond, kellest oluline osa valib Reformierakonda, on nagu lambad, keda aetakse taradesse. Allutamismehhanismidele vastu seistes peab oma sõnakasutust kontrollima!) (Nii et ma ei teagi, kas Õunpuu filme peaks nüüd vaatama kui tema masinalõigus kaika kodarasse ajamist ning ma ei tea, kas see vaatenurk teeb need filmid paremaks. :D Ma tean, et ma olen õel.)

Debord on suur nostalgitseja ja eksib nagu ikka marksistid selles, et näevad nn mitteõilsat tootmist ühe teatud ajalooperioodi/-arengu või riigikorra süüna.

Peaasi, et Eesti noored naised ja mehed, kel kaikad käes, oma kriitilisi tekste kriitikavabalt ei loeks. Tõsiselt peaks võtma ehk Debord’i kriitikat, et osa vaatemängust on ka põhivastandus noorte ja petlike täiskasvanute vahel ning noorus ei kuulu noortele, vaid majandussüsteemile. “Asjad on need, mis valitsevad ja mis on noored – mis üksteist eemale tõrjuvad ja välja vahetavad.” (lk 46) (Peaksin analüüsima seda noortepõlgust, mis minus on, millise naudinguga ma nad ignorantseteks kapitalismi vaatemängu pimedateks nupukesteks taandan, vastupidiselt minu ülaltoodud väitele.)

 

 

Lisa kommentaar

Filed under Elu

Lisa kommentaar

