Lõpuks väsitab mind ära see cool-olemine, see norm. Ma ei viitsi. Ja seda ei anta mulle kunagi andeks.

Kui oled haige, siis väsitab üldse kõik. Sa ise ka väsitad ennast.

Eile, ma tahan uskuda, et haiguse tipphetkel, ja selleks ei pea ma üksnes momenti, mil potilt püksid rebadel üle lävepaku esikusse varisesin, mõtlesin, et on võimalus, et suren, sest ma ei jõuaks iial oma telefonini roomata, ma isegi ei aima, kus telefon on, aga mõtlesin ka, et kui keegi tahaks, siis ta näeks mind siin üle tänava maja akendest armetus olukorras, hetk hiljem võib-olla ka end täis pasandamas, imelik, et see meile sellisel momendil ikka natuke korda läheb, nägin une-eelses silmas kuningannat, ennast?, istumas aiaväraval, ta oli rahul, sest koht, kus avaneb vaade mustale metsale, orule, oli saanud lõpuks õige ava – hirvesarvedest väravapostid, need olid lumivalged, ja see kõik oli väga loogiline, ma mõtlen see värv ja sarvede kõrgumine avause kohal. Nüüd nägi sealt kõike, mis seal oli näha. Kas mina seisin kuninganna selja taga? Või olin mina ise tema ja nägin ka enda selja taha? – need on tänased mõttetud küsimused. Sest nägin ka aeda – muru, roose, viljapuid, pügatust -, ehkki mu nägu oli metsa poole. Ühesõnaga, pildil oli kõik.

Nendes piltides on alati mingi võti, mingi täielik selgus ja loogilisus, mida arvan suutvat endas edasi kanda lõputult, isegi edasi anda, teistele seletada, aga ma vist ei suuda, sest järgmisel hetkel on see kõik kadunud. On vaid mingid surnud elemendid, näritud hirvekondid, mille nüüd siin teile viskan.

Ma ei tea, mis siis oleks, kui siin oleksid. Mind arvatavasti väsitaks, et oled siin.

Lisa kommentaar

Filed under Haigus

Lisa kommentaar

