Võibolla sellised väiksed asjad

Nad lahutasid ja Stani oli ka tulnud vaatama, mis Mutist maha jäi. Valged, kulunud, savist talunõud. Ta olevat olnud vaimustunud ja muudkui kiitnud, et see kõik on väärtuslik, sest vana, vana ja väärtuslik. Seda ei tohtivat ära visata. Kas mina olin seal kõrval? Või kuulsin hiljem lihtsalt selle kohta mamma kommentaari? Ei, miks ma arvan, et see oli samal ajal lahutusega?

Aga sellised väiksed asjad, kuuldud kommentaarid – kas ei tee nad sind igaveseks ära?

*

Täna oleks papa saanud 88aastaseks. Tunnen tihti, et ma ei oska teda leinata. Kipun jooma, lobisema, naerma, tahan peole. Mamma räägib aga mulle asju, mille tunnen ära – hommikuputru jääb järgmiseks päevaks ja seda peab praadima, sest “nii raasikest ei oska seda teha”. Ja asjad kukuvad käest maha; kõik seostub temaga, ka asjad, mis kunagi pole temaga seostunud. Ma arvan, et inimestele, kes on kaotanud elukaaslase, tuleb pakkuda nii palju seltsi kui saab. Kolida nendega kokku jne, sest seda aega ei suuda igaüks üle elada.

*

Tartus mõtlesin, et meie pere kõik naised – kolm generatsiooni – saavad endale ümbertehtuna ühed papa viigipüksid. Nii naljakas, et me elame ikka veel vahel nagu oleks nõukogude aeg, iga väärt tekstiil tuleb teha rõivaks, ja siis ümber ja siis saab veel kolmandale pereliikmele. Aga mina jään ilma, sest olen liiga peenike – pükse ei maksa nii palju ümber teha. Aga sain endale kõige uhkema matka vihmamantli – Tartu metsatööstus lasi kõigile meistritele 87. aastal (sees on trükitud aastaarv) teha. Meie papa muidugi ei pannud seda presenti pea kunagi selga. (Mamma ütleb selliseid asju kerge nördimuse ja samas ka varjatud imetlusega.) Ta oli ikka läbi ja lõhki edev härrasmees. Kui oleks olnud tema teha, ei oleks see maapoiss enam iial maale jalga astunud. Minu maalekolimine aastaid tagasi oli talle arusaamatu ja suur löök, sest pidas seda tagasikäiguks.

Lisa kommentaar

Filed under Armastus, Asjad, Õhtu

Lisa kommentaar

